Kultur- og værdisæt for Skanderborg Golfklub
1. Skanderborg Golfklub er en moderne forening.
2. Det er lysten til at gøre en forskel, der driver os. Vi har høje forventninger til hinanden og vore ledere.
3. Vi ansætter glade medarbejdere med store smil og små egoer. Vi går efter personer med personligheder – og tænker ”vi” frem for ”jeg” – med mindre det er for at tage ansvaret for fejl.
4. Vi ønsker altid at overraske positivt og begejstre kunden og kollegaen. Én af opskrifterne på faglig succes er at yde mere end omgivelserne forventer.
5. Vi hjælper hinanden, og dermed bliver klogere på os selv og hinanden. Vi er opmærksomme på hinanden, men får også plads til at være os selv. Vi flytter grænser og bliver ekstraordinære i vores produktivitet og personlighed.
6. Et humoristisk storsind hjælper os til at få mest muligt ud af hverdagen. Vi holder af den gode tone og taler med hinanden, ikke om hinanden. Vi er kendt for at være loyale – vi ser hinanden som hele mennesker, ikke blot kolleger. Vi tager de nødvendige diskussioner – og støtter beslutninger helhjertet.
7. Vi erkender, at konflikter ikke opstår af ond mening – vi optræder først og fremmest professionelt. Konflikter forsøges løst ved samtale mellem de implicerede, men kollegaer og ledelsen kan altid inddrages for at støtte.
8. Vi driver en arbejdsplads, der emmer af god stemning fordi vi er i dialog med kunden. Vi gør alt, hvad vi kan for at sætte os ind i kundens behov.
9. Vores ledere lytter til nye ideer og initiativer på alle niveauer. Vores arbejde og processer er gennemskuelige. Vi gør hvad vi siger, og siger hvad vi gør. Vi er kendt for at være ærlige og udfordrende – også når det er svært.
10. Vi lytter til andres synspunkter og opsøger viden og inspiration når det er nødvendigt, ligesom vi hele tiden forbedrer vores kompetencer. Vi deler vi vores viden, giver ris og ros, anerkendelse og feedback. Vi fejrer vores succes’er og deler den gode historie med hinanden.
12. Vi er sat i verden for at golferen kan spille og nyde det sociale samvær. Intet mindre. Golferen og vores gæster er vores kunde. Vi arbejder for at skabe den bedst mulige oplevelse, der passer til kundens behov. Sidst, men ikke mindst går vi forrest og skaber løsninger, når forandringens vinde blæser. Vi tager initiativ, vi tager ansvar og handler helhedsorienteret.