Junior-afdelingen

Velkommen til juniorafdelingen

Vi er glade for i Skanderborg Golf Klub at kunne arbejde med de unge spillere. Vi tilbyder træning til børn i alderen mellem 5-18 år uanset niveau og ambition. Der er noget for enhver smag.

Vi har delt spillerne op i aldersgrupper og de yngste vil blive  en del af Smuksakkerne som typisk træner/leger torsdag eftermiddag (se pjece ved at trykke her) mens de lidt ældre træner tirsdag eftermiddag.

Man kommer til at træne med andre børn og unge som er på nogenlunde samme alder og niveau som en selv, så træningen optimeres til netop det niveau man befinder sig på.

Samtidig vil der også blive lavet aktiviteter på tværs af hold så man ikke blot sikrer sammenhold indenfor holdene, men også på tværs af holdene.

I træningen lægges der vægt på at det skal være sjovt samtidig med at det skal være lærerigt og udviklende. Der er således fokus på både det sociale og det individuelle.

Træning 2022 (april – september)

Mandag 19.00-20.00: Eliten (trænes af Karsten)

Tirsdag 17.00-18.30: Begyndere og let øvede (Trænes af Kristian og Henrik)

Tirsdag 17.00-19.00: Øvede (Trænes af Kristian og Henrik)

Der er ingen træning i skolernes sommerferie.

Turneringer & konkurrence

Dansk Golf Union

I Skanderborg Golfklub opfordrer vi vores juniorer til at spille så mange Dansk Golf Union Turneringer, som man har tid og lyst til.

Turneringer giver mulighed for at møde spillere fra andre klubber som er på samme niveau og ca. samme alder samtidig med at man kan få prøvet at spille en masse andre golfbaner i Danmark.

DGU turneringer er derfor både godt for det sociale, det golfmæssige og det konkurrence mæssige aspekt.

Turneringsbeskrivelser

Dansk Golf Union har udarbejdet et turneringskatalog, der beskriver hvilke turneringer den enkelte junior kan spille. Tilbuddene spænder meget bredt, fra de yngste og helt uprøvede der kan starte med jungletræf, som er en blanding af golf og leg til den meget dygtige elitespillere som deltager i rangliste turneringer og eventuelt Danmarksmesterskaber.

Forældrerollen

Som forældre skal man være parat til at køre til disse turneringer. Man kan dog eventuelt aftale samkørsel med andre forældre.

I starten kan man som forældre blive bedt om at hjælpe lidt til ved enten at stå som post ved Jungletræf eller være markør/hjælper for de yngste og nybegynderne. Det kræver ingen særlige golf forudsætninger at klare disse opgaver og det er langt fra hver gang man får små opgaver, så det bør IKKE afskrække nogen fra at melde sig til turneringer.

Træningslejr i Blokhus

Hver år planlægger vi en træningslejr med overnatning i Blokhus. Her blander vi niveauerne og spiller ‘makkercup’. Vi ligger vægt på masser af god træning, fællesskab og sammenhold. Du kan tage en forældre med på turen, hvis du har lyst. Spørg din træner hvornår vi næste gang skal til Blokhus

Husk at alle kan deltage uanset alder og niveau. Så kom ud af starthullerne. – Det er sjovt, det er hyggeligt, det er lærerigt!

Fotografering

I forbindelse med vores juniorarbejde tager vi ofte billeder, og lægger på facebook og vores hjemmeside.
Billederne bliver også brugt i forbindelse med markedsføring.
Ved deltagelse i klubbens junioraktiviteter accepterer man nedenstående.

“I forbindelse med klubbens arrangementer vil der være fotografer til stede. Alt fotomateriale optaget af klubbens fotografer (eller af fotografer, der overdrager rettigheder til fotomateriale til klubben) under disse arrangementer tilhører klubben og kan derfor benyttes i enhver golfrelateret sammenhæng, herunder markedsføringsøjemed. Deltagere bekræfter ved deres tilmelding og deltagelse at være indforstået hermed, og for personer under 18 samtykker forældrene ved tilmelding af deres barn.”