Ladies Section

En klub i klubben

Hvem er Ladies Section?

Ladies Section er en gruppe af kvindelige spillere i Skanderborg Golf Klub, der mødes hver tirsdag, for at spille golf og hygge med hinanden. Det er muligt at spille formiddag eller eftermiddag.

I Ladies Section har vi et værdigrundlag:
Værdigrundlaget beskriver de grundlæggende principper og værdier, som Ladies Section bygger sin kultur og aktiviteter på.

Værdigrundlaget hjælper med at skabe en fælles forståelse og retning for Ladies Section og dens medlemmer og samtidig er det et pejlemærke for, hvad nye medlemmer kan forvente af Ladies Section.

– Vi prioriterer det gode fællesskab. Vi har en positiv omgangstone og behandler hinanden med respekt. Vi taer med hinanden, ikke om hinanden.

– Vi skaber en inkluderende og støttende atmosfære for både nye og “gamle” medlemmer. Det gør vi ved at modtage hinanden med venlighed og åbent sind. Vi er nysgerrige og opmærksomme på nye medlemmer.

– Vi skabder det gode netværk, hvor der både er plads til seriøs golf og sjov og hygge.

– I Ladies Section er der plads til konkurrenceelementet. Vi respekterer golfens traditioner og fremmmer kendskabet til de forskellige spiltyper.

Værdigrundlaget er funderet på medlemmernes input fra generalforsamlingen i 2023.

Hvem kan deltage og hvordan spiller vi?

All Skanderborg Golf Klubs dame-medlemmer inviteres på besøg. Deltag i en af vores ugentlige matcher, så du kan opleve stemningen og samværet med medlemmerne i Ladies Section.

Alle er velkomne til at deltage i et par prøverunder for at opleve stemningen og vores sammenhold. Når man er med på prøve, deltager man dog ikke i præmierækken.

Bliv evt. også medlem af vores FaceBook gruppe LADIES SECTION.

Handicap- og præmiegrupper:
Der spilles i 2 rækker: A og B. Ved Stableford er rækkerne lige store og handicap derfor flydende. En gang om måneden spiller A-rækken slagspil. Hcp. grænsen er for A-rækken her op til 29. Der gives præmier for hver 4. deltager i hver række, dog max 4 i hver række. Præmier uddeles ved månedsafslutning. Er  man forhindret i at deltage, måman få en anden til at tage præmien for sig. Ellers overføres præmien til Ladies Sections’s årlige julefrokost hvor den indgår i gavebordet.

Månedsafslutning med fællesspisning og præmier,
Den sidste tirsdag i hver måned er der månedsafslutning med fællesspisning med gunstart kl. 16.00. Der vil blive spillet holdspil med præmier til 2 vindende hold. Der vil i minimum 3 af de 6 månedsafslutninger blive spillet med en individuel score og dermed overførsel til årests “Order of Merit”. Månedsafslutningerne er en vigtig del af Ladies Section sjove og sociale samvær.

Aktiviteter og ture

Bamsematch
Herre Section og Ladies Section skiftes til at arrangere Bamsematch, henholdsvis en torsdag eller en tirsdag, hvor vi kæmper om at klæde Bamsen i rødt eller blåt tøj – en hyggelig og sjov match, som vi gerne vil vinde!

Vær med til at kæmpe for at Bamsen bliver klædt i rødt.

Bymatcher
Vi mødes en gang årligt til bymatcher mod Odder og Himmelbjerget, skiftevis hjemme og i venskabs-klubberne.

Vi spiller stableford og hygger derefter med fællesspisning og præmieoverrækkelse sammen med modstanderne.

Weekendtur
Hvert år forsøger vi at arrangere en weekendtur med golf og hyggeligt samvær et sted i Danmark. Opslag på hjemmesiden og vores opslagstavle.

Julefrokost
Vi spiller en 9-huls match hvorefter vi spiser og hygger os sammen.

Alle aktiviteter og matchprogram kan findes i golfbox

Alt det kedelige..

Kontingentet for medlemskab incl. match fee er kr. 450,- (Betales inden 1/4)
Kontingent ved indmeldelse efter 1/7 er kr. 250,-

Ønsker du at deltage i Hulspil oster det kr. 50,-

Bankoverførsel til: Reg. nr: 6191 Kontonr.: 0013969965. Husk medlemsnr. og navn.

Eller Mobilpay: 6435EW

Har du spørgsmål vedr. betaling kan kasseren kontaktes.

Ladies Section Vedtægter

Ladies Section Information

Lisbeth Søby

+45 28181711 lisbethsoby@gmail.com

Hanne Hørlykke

Kasserer
+45 6171 0544 Hanne.Hoerlykke@gmail.com

Gertrud Burne

+45 2237 4588 gr.burne@gmail.com

Helle Orloff

+45 61657434 helleorloff@live.dk

Brita Wegener

+45 23425495 britawegener@gmail.com

Helle Stage Hansen

+45 2912 0370 helle.stage@hotmail.com

Sponsorer

Ladies Section Skanderborg takker alle vores sponsorer for engagement og bidrag!