Turneringsudvalg

Turneringsudvalget planlægger og afvikler golfturneringer for alle klubbens medlemmer i løbet af året.
Vi lægger vægt på at øge det sociale sammenhold i klubben og derfor vil der i forlængelse
af nogle af/ 3 af årets turneringer være fællesspisning som en del af turneringen.
Det skal være sjovt at være med i en klubturnering og derfor skifter vi mellem forskellige matchformer.
Vi håber du har lyst til at deltage i årets turneringer.

Til melding Golfbox

I sæson 2024 afprøver vi et nyt tiltag.
Den gennemgående turnering i Skanderborg Golfklubs klubturneringer.
De trofaste og dygtige deltagere i klubturneringerne præmieres ved sæsonens afslutning.
Resultatet af hver klubturnering indgår i en samlet gennemgående turnering.
Vinderen af den gennemgående turnering kåres som “årets klubturneringsmester”.
Der vil være en gennemgående herre og en gennemgående dame række.
Der vil være præmie til de 3 deltagere i den gennemgående herre og dame række, der har
scoret flest point i løbet af årets turneringer.
Deltagerens placering i den enkelte turnering udløser et antal point efter følgende Skala:

1. plads: 15 p
2. plads: 12 p
3. plads: 10 p
4. plads: 8 p
5. plads: 6 p
6. plads: 5 p
7. plads: 4 p
Øvrige deltagere: 3 p

I tilfælde af en holdturnering får alle på holdet samme score beregnet efter holdets placering.
Placeringen afgøres ud fra de opnåede stableford point på tværs af alle rækker.

Turneringen Greenkeepernes Hævn tæller ikke med i den gennemgående.

Deltagerens placering i den gennemgående turnering afgøres af de opnåede point over de afholdte klubturneringer.

Deltageren der efter sidste turnering har opnået flest points, er årets klubturnerings mester.

Står flere lige, er det deltageren med flest 1. pladser, derefter flest 2. pladser osv., som vinder.

Se alle spilledatoer i klubbens aktivitetskalender Kalender

Klubbens løbende hulspil.

Turneringen løber henover sæsonen.

Der spilles først et puljespil med 3 deltagere i hver pulje.

Vinderen i puljen fortsætter i vinderrække og nr. 2 fortsætter til runner-up række, de fleste er dermed sikret mere end 2 kampe.

Hulspil er et anderledes spændende taktisk spil, hvor højhandicapperen fint kan slå lavhandicapperen.

Tilmelding og yderligere information i Golfbox

Turneringsudvalget

Dorte Hansen